måndag 2 mars 2015

Matinspiration. Förra veckan!


Måste ju erkänna att det blivit mycket god mat denna veckan!! Även om inte allt kom på bild. Startade ju måndagen med att fira hus-försäljning. En flaska Champagne delades till middagen, och det bjöds på räkmacka till förrätt, och pepparstekt biff till huvudrätt. Ingen bild på detta dock. Nedan följer några utdrag ur veckans meny, som bl.a delats på Instagram!


Oopsiebröd med skagenröra


"Varma mackor", är också på Oopsie. Med salami, ost och rödlök. 
Serverades med majonäs och lite gröna oliver! 

Avokado med räkor, majonäs och dill, och kokt ägg vid sidan.

En riktig smarrig rätt! Lax bakad i folie med smör och citron. Serverades med broccolimos. (Och även pepparotssmör som jag inte orkade röra ens...)

Två stekta ägg. Tre ostrullar med gurka, majonäs och hjärtsallad. LCHF-latte på sidan!


Den fantastiska färsrullen provlagades! Så sjukt gott! Serverades första dagen med broccolimos och gurkstavar!

Och till lunch dagen efter med champinjonsås och ruccola!

När fredagen nalkades unnade jag mig en Vodka-Soda-Lime till fredagsmyset. 
Plocktallrikt med salami, lufttorkad skinka, fetaost och oliver, Castello creamy white ihop med lite ruccola och några cherrytomater!

En riktigt trevlig vecka, även om jag fysiskt lagat mindre mat än vad jag brukar. Oopsiebröden hjälpte mycket i början på veckan, och ihop med färsrullen som det blev flera middagar av, blev veckan lätt! (Även om jag mer än gärna står och kockelerar ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar