söndag 1 mars 2015

Första veckan med "Fit med fett"-projektet!

Ja, den är strax över!
Veckan har sprungt iväg och jag hinner knappt reflektera mellan flyttkartonger, körlektioner och joggingrundor!
Men alla deltagare är jättetaggade och det känns bra.

Avslutar denna veckan med en fett-thé. Kokosoljan börjar tryta i hemmet och nu mååste vi snart köra till Sverige och bunkra upp!

I veckan som gått har jag försökt ta lite mindre portioner och det har gått bra ( även om dom inte var jättestora innan). Samtidigt försöker jag hålla fettmängden uppe så att energien inte kommer främst från protein. Och jag märker att mättnaden kommer fortare då vilket är precis vad jag är ute efter.
Jag måste också försöka med att inte äta bara för att "jag brukar ju äta kvällsmat" eller frukost eller vad det nu är.
Något som jag lyssnade på ikväll. Var inte hungrig så det blev thé. Totalt idag alltså 2 mindre mål mat.
Änsålänge tar jag inte bort några mejeriprodukter. Både grädde, ost och den feta mjölken får va kvar. Svart kaffe e liksom inte detsamma utan mjölken... och gräddiga såser... mums! Men som sagt, mindre portiner Linda. Mindre portioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar