lördag 28 februari 2015

Fit med fett - 10 veckor

I måndags körde jag igång en liten motivationsgrupp på Facebook, med 25 härliga personer!
I denna grupp ska vi under 10 veckor försöka gå ner 10kg. Vissa har dock mindre att gå ner, vissa mer. Därför räknar vi % istället för antal kilogram, för att det ska bli rättvist.
Varje måndag är det vägning, och med bild på vågen och dagens vikt tävlar vi med varandra om att vinna en liten prispott som alla har bidragit till!

Jag var ju med i ett liknande projekt förra våren, som visade sig vara en fantastisk start på ett mer hälsosammare liv. Då var fokuset på träning, och alla åt olika, mest kaloritänk men också utan socker och tex vitt mjöl. Men med LCHF och en god del promenader gick jag ner 7kg. 
Denna grupp vi kör nu är inriktad på just LCHF och det känns jätteskönt att kunna fokusera på maten och diskutera denna då det är i köket man förändrar kosten och kan reglera viktminskningen, inte på gymmet!

Jag kommer såklart komma med utmaningar och deltävlingar till mina deltagare, och träning är ju jättenyttigt hur man än vrider och vänder på det!

Jag började veckan genom att bjuda på min dagsform och bild på vågen. Den delar jag även med er här och nu!





Jag kommer under dessa veckor dela med mig av mat, och mina egna resultat. Följ gärna med i teckningen! På Instagram hittar ni taggen #fitmedfett10 där alla deltagarna delar med sig av sina bilder i vardagen och kampen mot plus-kilona!


På väg ut på löprunda i nya kompressionstights. Ovant med så hög midja men väldigt skönt! 

4 kommentarer:

  1. Åh hittade din sida idag då jag körde igång med äggfasta. Är det fullt i din grupp på FB? Vill så gärna få draghjälp med att gå ner i vikt. Står helt still efter 3 år på LCHF och måste nu göra något aktivt.
    Kram
    stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stina! Ja tyvär är den full men följ gärna blogg och instagram för tips och motivation! Kanske det blir fler grupper senare! På ibstagram har vi taggen #fitmedfett10

      Radera
  2. Ok förstår. Har du gått ner något på din äggfasta och har du kört 15 dagar i sträck?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gick ner 4kg på 4.5 dag. Jag körfe inte 15 dagar även om det rekomenderas. Och det ska provas. :) Gick upp 0.5kg av dom fyra. Har ny vägning och mätning imån så får vi se vad som hänt under veckan med strikt lchf! :)

      Radera