fredag 9 januari 2015

Blandad energi och utmattning

Ja dagarna bara försvinner känns det som.
Jag packar då vi ska sälja huset, samtidigt som jag läser teorin till körkortet, har körlektioner och söker intensivt efter jobb.
Det är positivt att jag gillar att laga mat, så att jag har något som lyser upp den psykiska stressen som arbetslösheten påför.

Jag försöker iaf få in lite träning, och jag hade säkert kunna få in mer. "Jag har ju all tid i världen".
Men det har jag inte och jag blir sjukt mycket tröttare av att gå hemma än att jobba... Plus att söka jobb är tusan ett heltidsjobb det också, med dagens alla bemanningsfirmor som kräver registrering. Det tar evigheter att söka jobb när man också måste skräddarsy varje söknad. 

Fick till en liten halkig runda hem från garaget häromdagen. Inhandlade nya pensionärsdubbar till skorna och provkörde dessa.

Gick också till och från körskolan, men ingen vidare fart där då jag inte vill komma svettig till bilen, plus att det var glashalt (plusgrad men regnat under natten).

Lite bilder från mat och träning. Håller iallafall ridån uppe här känner jag!

Kokt ägg, hemlagad majonäs och svart kaviar. Och teoriboken... :/

Rensade frysen lite. Brukar bli goda grytor och soppor av sånt. Här med älgstek, skinkstek, purjolök, grönkål, persiljerot och sellerirot, kokt med älgfond och morötter (dom åt inte jag)

Ute på halkig runda! Hade massa energi och försökte jogga men tänkte att det kanske slet på dubbarna, plus att jag hade alltför mycket/varma kläder för löpning.

Fakirbiff delad itu, med stekt ägg och grönkål, och vitlökssmör gjord på ugnsbakad vitlök. Massa nyttiga vitaminer i grönkålen, och super god är den, stekt i lite smör med salt och peppar!

Och gårdagens lilla lunch. Hembakat fröknäcke med majonäs, kokt ägg och purjolök. En liten bit revben med dijonsenap slank ner oxå!


Precis käkat lunch, och ska försöka ta en runda på soptippen då vi rensat en del, samt kasta granen. Ryggen strålar idag, och inte på ett bra sätt. Har tagit smärtstillande och hoppas det hjälper då jag inte har tid till att ha ont. Känner att min frustration lyser igenom lite i detta inlägg. Men efter regn kommer solsken, intalar jag mig själv! 

Vi får besök av några vänner i helgen och det ska bli jättekul. Rikta tankarna på något annat och mycket trevligare! Önskar en en underbart helg, hoppas vädret håller så man kan vara ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar