söndag 9 november 2014

Dag 5 med äggfasta

Äggfasta. Ja vad ska man säga.
Man måste va bestämd och kontrollerad, och gärna sysselsätta sig!
Jag som går hemma känner att det varit en prövning då oftast höjdpunkterna på dagen är när jag får laga mat då resten av dagen fylls med hushållsarbete, jobbsökande och motion.

Men dagarna har nog visat sig vara positiva då vågen pekar neråt!
Ett litet bakslag att upptäcka att den analoga vågen visat fel, eller iaf mer än den digitala. Bestämmer mig för att gå efter den digitala och tar den psykiska "smällen".
Huvudsaken e ju att det går neråt.
Och det har det gjort!

Det blev ju en utsvävning i fredags så saknade av riktig mat blev för stor, och det blev panerade kycklingvingar. Bara protein & fett ändå. Några oliver slank ju ner igår också (0.1g kh).
Men annars har jag hållt mig till ägg och ost, bubbelvatten och kaffe!
Större utfordring än jag räknat med måste jag ju erkänna, men efter 2 dagar med huvudvärk så kom energin och huset har aldrig varit så rent och jag är pigg och glad.
Inte minst idag, när man inte är det minsta bakis! ;)

Note  detta skrevs i söndags. Sen post!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar