måndag 3 november 2014

Måndag 03.11.14

Även denna måndag känns som en söndag. Sov till typ 11 och det känns verkligen i kroppen att man var på Halloweenfest i lördags.
Söndagen spenderades i soffan, och efter ca 4 timmars övervägande om vad som skulle förtäras i matväg slutade det med pizza. Vanlig pizza...
Så då tänkte jag att det får bli en carb-overload dag. Pizzan var ruskigt god, däremot kändes det som någon hade sparkat mig i magen när jag vaknade. Så om det var värt det? Jag vet inte.
Tror bara jag måste planera bättre nästa gång. Gör färdigt blomkålspizza eller panerad kyckling...
Men. Jag har nu beslutat att ha ett alkoholfritt (och sötningsfritt så långt det går) november. Det är dock möjligt det blir ett glas vin eller två när jag ska hem till mamsen och Sverige om 3 veckor.
Jag märker att min förbränning stoppar upp helt dagarna efter en kväll i Dionysos dur, jag hoppar ur ketos, samlar på mig vatten och står helt enkelt still i vikt. Så. Jag provar! Vi kan nog vara överens om att det inte kan skada iallafall!
Plus att jag förhoppningsvis har mer ork och energi till träning på helgerna!



Veckans träning gick bättre denna gången och jag fick till 4 pw plus hemmaträning.
Plus att den ena dagen jag hoppade över bestod av storstädning så antar jag fick lite träning där också.
Fortsätter att kämpa!!

1 kommentar:

  1. jag vet precis hur det där är! Alkoholen gör att hela kroppen står på paus i flera dagar. Jag har gjort så många utsvävningar det senaste att jag är nästan ur ketos =( Måste in i det igen, för jag mår ju så bra då!

    SvaraRadera