tisdag 11 november 2014

Tisdag 11.11.14

Dag 2 på strikt lchf. Vilket är ungefär som min vanliga kost, bara att jag tänker nog mer på mängden och att det inte slinker in kålrot och sötpotatis eller stora mängder mejeriprodukter.
Det blir en tankeställare när man klarar sig på så "lite" på äggfasta, varför ska man lägga till mer mat då?
Jo, för att det smakar bättre och ger mer variation!

Vågen tickar neråt och det är ju otroligt kul!
Jag vet dock inte helt hur jag ska räkna för att i realiteten så vägde jag mer än vad jag trodde. Den analoga vågen visade 2 kg mer än den digitala. Vilket betyder att när äggfastan började var jag på 102kg.
Idag är jag nere på 98. Det är totalt -4 kg sen förra onsdagen!
Jag har ju pendlat upp ner några kg de sista månaderna, pga av stress, beroende på vilken vecka jag är i månaden osv.
Så att se en så här stor förändring känns ju fantastiskt.
Så oavsett vilken våg som visar rätt resultat så går jag efter den digitala. Istället för att "låtsas" att jag väger mindre.

Bara några tankar! :)

Orkade inte mäta mig idag. På lördag är det dags för 5 nya dagar med äggfasta, så ska försöka få mätt mig då.

Hat ni provat äggfasta? Med vilka resultat? Och hur la ni upp det? Vissa fastar bara 3 dagar och sen fasar ut i strikt för att gå tillbaka till liberal lchf. Det fungerar inte för mig, och jag blir uppblåst och sockerbakis av för mycket kolhydrater. Strikt funkar bäst, med "fuskdagar" då jag kan tillåta något mer kolhydratsrika grönsaker etc. Och såklart får ta smällen senare...

Ger dr bild på gårdagens middag! Trodde aldrig jag skulle sakna brysselkål och kött så mycket!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar