fredag 14 november 2014

Hur en frukost kan se ut före, och efter

Jag som säkert väldigt många har en vana att ta stora portioner.
Man försöker fylla "tomrummet" från tex brödet, och fyller opp med annat. Detta är oftast onödigt, och känner du inte med en gång när du blir mätt blir det fort att man överäter.
Idag gjorde jag en rejäl frukost. Jag älskar ju plocktalrikar och har aldrig varit en person som äter samma frukost varje dag. Jag måste ha variation!

Eftersom det imorgon är dags för nya 5 dagar med äggfasta så "rensade" jag kylen lite. Den sista biten rökt lax tex, till den 2 kokta ägg, den lilla mozzarellan som blev över från igår osv. Ihop med lite annat smått och gott!
Men orkar jag äta upp det jag tar till mig?
Nej. Ca 2/3 blev uppätet och jag är egentligen mer mätt än vad jag borde vara. Men var ju tvungen att stoppa i mig den sista laxen! ;)

För och efterbild följer nedan! (Varnar för en ikke-gastronomisk syn) ;)
Ännu en positiv sak med LCHF alltså! När du blir mätt, blir du tillfreds och har lättare att stoppa. Helt enkelt, gör mindre portioner! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar