fredag 10 oktober 2014

LCHF IRL - ett lättare liv - i verkligheten

Det här är jag. En 29 årig kvinna från Sverige, men bosatt i Norge sedan 7 år tillbaka.
Jag har länge velat starta denna blogg, men bara det att gå ut med sin vikt offentligt var ett tufft beslut. Men om jag kan hjälpa om så bara en person till ett friskare liv, så är det värt det. 

Börjar med att bjuda på en svettig bild från häromkvällens cardio.



I denna blogg kommer jag lägga upp inspiration, förhoppningsvis, i matväg, träning och generellt i livet. Med ett stor intresse för Vintage och 50-tal, får ni se hur jag handskas med att hålla papiljotterna, ihop med svettig träning. Kanske inte alls? Eller hur det är att servera mat varje dag, till en sambo som har en förbränning och helt andra förutsättningar än mig själv. Mitt liv med LCHF. 

Jag kommer dela med mig av min resa till en lättare och friskare kropp, med minimalt med kolhydrater, utan spannmålsprodukter, socker och diverse stärkelserika grönsaker. 
Köket är mitt tempel, och jag älskar att laga mat! Att använda så bra råvaror som möjligt är viktigt för mig, och jag lagar i stort sett all mat från botten. 

Jag hoppas att jag kan informera och inspirera på bästa möjliga sätt!
LCHF - Low Carb High Fat - har hittills bara förändrat mitt liv positivt, och nu vill jag att ni ska kunna ta del av min lärdom, och att jag kan lära mig mer på vägen!

Start-vikt April 2014 - 110KG
Nuvarande vikt Oktober 2014 - 98KG
Mål-vikt - 72KG

Positiva förändringar förutom -12kg på vågen;

Bättre kondition.
Kronisk bronkit - borta.
Mindre ont i knäna.
Slutat snarka.
Konstant förkylning - borta.

Såklart att mycket av de ovanstående förändringarna har kommit delvis pga träning. Men att slippa gå hungrig, och det att kunna minska i vikt utan att röra på sig märkvärt, utöver raska promenader, betyder jättmycket för en tung kropp! 
Mitt största mål är att bli kvitt min onda rygg, få ännu mer energi, och en generellt starkare och sundare kropp! Det betyder så mycket mer än en siffra på en våg!




Det här var jag, 23e februari. 110kg.


Tillsvidare kan ni kolla in mitt Instagramkonto, lindavkarlsson85. Där ligger lite gott och blandat, men mest mat, och träning!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att leva med en karl som förbränner snabbare än ett värmeverk ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur! Han äter, jag går upp i vikt, typ. :D

      Radera