måndag 20 oktober 2014

Monday SUNday!

Ja idag har det varit helt fantastiskt höstväder och solen har visat sig!
Det betydde en massa trädgårdsarbete innan vintern kommer. Typ som att städa på terassen, tvätta grillen och sätta in alla redskap i växthuset osv.
Fick oxå in veckans första planerade träningspass som skulle bestå av 5 km powerwalk. Men efter ca 500m började jag jogga, och joggade hela rundan istället. Tror jag slog rekord i tid på den vanliga rundan.
När jag stoppade runkeeper-appen stod den på 39.nånting på 5.3 km. Medium fart var 7.31/km. Inte illa för att vara jag!
 
Jobbar med min hållning, mina steg och andningen. Inte lätt vill jag säga men det går framåt, och det blir lättare.
När jag kom hem slappde jag av i en stol och hämtade andan innan jag gjorde dagens övningar.
När jag sitter där så går jag igenom Runkeeper som ÅTERIGEN har raderat all info om rundan. Jag kan kolla splits och se kartan men thats it. Som vanligt.




Fick tips om Sportstracker och har laddat ner den appen, och ska prova denna veckan.
Vad använder ni för appar eller träningsredskap för att hålla koll?



Jag SKA investera i en Garmin pulsklocka har jag tänkt, en dag.
Men tills dess blir det väl att släpa med telefonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar